Met het netjes op orde houden van uw administratie en het archiveren van waardevolle documenten kan onnodig veel tijd verloren gaan. In dit artikel wordt besproken hoe u handig en snel kunt archiveren zonder de papieren uit uw ordners te halen.
Tips voor handig archiveren
Ordners in dozen
Archiveren kan sneller door de papieren in uw
ordners met ordner en al in dozen te stoppen. U heeft uw ordners tenslotte al netjes gesorteerd op onderwerp, jaartal of alfabet. Het enige wat u dan nog moet doen is deze sortering door te voeren in de dozen waar u uw ordners in opbergt. Kies voor
stevige dozen met een capaciteit voor meerdere ordners. Geef op grote etiketten aan wat de inhoud van de doos is. Gaat uw archief verder dan 10 of 20 bewaardozen? Bedenk dan een systeem met een codering zodat u snel in uw documenten terug kunt vinden welke ordners in welke doos zijn opgeborgen. Maak ook een onderscheid per afdeling van uw bedrijf, zodat alle relevante documenten netjes bij elkaar in de buurt worden bewaard.
Veilig opbergen
Plaats de dozen met ordners niet direct op de grond, maar op een kleine verhoging, bijvoorbeeld in
archiefrekken. Bij een eventuele lekkage voorkomt u zo dat uw documenten verloren gaan.
Wilt u meer weten over handige archiveertips en de benodigde kantoorartikelen? Ga voor advies en verkoop naar uw
dichtstbijzijnde kantoorvakhandel. Dé Kantoorvakhandel is de vertegenwoordiger van ruim 600 kantoorvakhandelaren in Nederland en België en beschikt over een assortiment van ruim 21.000 kantoorartikelen, zoals
kantoorartikelen voor archivering.