Ik wil 2015 met een schone werkplek beginnen, hoe ruim ik efficiënt op?

Efficiënt uw werkplek opruimen en 2015 goed beginnen, dit kan op diverse manieren. U kunt een middag, eventueel samen met uw collega’s, inplannen om in één keer alles op te ruimen en schoon te maken. U zult echter verstelt staan wat u in een paar minuten kunt opruimen als u 5 minuten-momenten inplant gedurende een hele werkdag. Vergeet dan geen timer te zetten, en scan documenten op inhoud in plaats van dat u het hele document gaat lezen. Plan deze opruim-momenten in nadat u een grote taak heeft afgerond, dan blijft u actief.

Om efficiënt uw werkplek op te ruimen voor 2015 heeft u te allen tijde een to-do lijst nodig, een prullenbak en papiervernietiger binnen handbereik en schoonmaakartikelen. Eerst begint u met het opruimen van uw werkplek, het schoonmaken van uw werkplek doet u als allerlaatste.

Deel uw opruim-momenten in per gedeelte van uw werkplek. Een efficiënte indeling is bijvoorbeeld de bureaulades, de documentenbakjes op uw bureau, de kast die bij uw werkplek hoort en alle post-it notities die nog rondzwerven. Per 5 minuten mag u maar 1 onderdeel aanpakken.

Efficiënt opruimen in vijf minuten

Tijd voor efficiënt opruimen en 2015 goed beginnen? Zet op uw telefoon een timer van 5 minuten. Begin met uw bureaulades. Gooi weg wat weg kan; pennen van die beurs waar u een half jaar geleden was, usb-sticks met promotiemateriaal, en verzamel alle losse visitekaartjes bij elkaar in een visitekaarthouder of visitekaartmolen.  Leg de papieren die weg mogen op een stapel apart. Tijd om weer aan het werk te gaan.

Efficiënt opruimen bureau en bureaulades

Heeft u weer even tijd tussendoor? Pak nu alle losse dingen aan die op uw bureau staan. Noteer de notities van de Post-its op uw do-to lijstje en gooi de Post-its weg. Zet een mooi pennenbakje neer op uw bureau met de kantoorartikelen die u het meest nodig hebt tijdens uw werkdag. Uw werkplek is nu na 10 minuten al een stuk meer opgeruimd, en nog efficiënt ook.

Efficiënt documenten vernietigen

Na uw bureaulade en bureaublad ruimt u stap voor stap verder op. Bent u klaar met opruimen? Laat de papiervernietiger zijn werk doen op de documenten die weg mogen.

Schoon en opgeruimde werkplek

Maak met een vochtig poetsdoekje en andere facilitaire artikelen uw werkplek schoon. Nu bent u klaar met uw efficiënte opruim- en schoonmaak momenten en kunt u weer efficiënt verder werken.

Met bovenstaande tips kunt u efficiënt uw werkplek opruimen en 2015 met een schone werkplek beginnen. Bestel uw schoonmaakartikelen online en zorg dat u deze altijd op voorraad heeft.

Nog geen antwoord op uw vraag? Vind een adviseur bij u in de buurt