Een
multifunctional wordt ook wel een all-in-one of multifunction genoemd. Op kantoor is een multifunctional eigenlijk onmisbaar, omdat het apparaat meerdere functies in één heeft. Op kantoor hoeft u dus maar één multifunctional aan te schaffen, in plaats van meerdere losse
kantoormachines die allemaal voor één functie dienen.
Functies van een multifunctional
Een multifunctional combineert, zoals eerder gezegd, meerdere functies in één apparaat. Naast het feit dat multifunctionals kunnen printen, kopiëren en scannen, zijn sommige multifunctionals ook uitgerust met een fax. Bij enkele multifunctionals is het ook mogelijk om vanaf externe bronnen te printen. Denk hierbij aan een usb-stick of geheugenkaart. Er zijn ook veel
accessoires voor een multifunctional te verkrijgen.
Voordelen multifunctional
Het aanschaffen van een multifunctional op kantoor heeft meerdere voordelen. Een belangrijk voordeel van een multifunctional is dat deze in aanschaf veel voordeliger is dan allerlei losse kantoormachines die u anders zou moeten kopen.
Een multifunctional heeft daarnaast ook weinig verbindingskabels en netsnoeren die u moet wegwerken, dit staat een stuk netter. Vaak kunnen ook multifunctionals draadloos printen, erg handig!