Steeds meer mensen hebben een LinkedIn profiel. LinkedIn is een gratis online social netwerk dat zich richt op professionals. Dankzij de extra functies van een LinkedIn profiel is LinkedIn ook erg aantrekkelijk om als bedrijf in te zetten als marketing instrument. Op LinkedIn is het mogelijk om een bedrijfspagina aan te maken. De mogelijkheden van een bedrijfspagina op het sociale netwerk LinkedIn zijn dan ook erg groot. In dit artikel geven wij u een aantal handige tips voor het inzetten van LinkedIn als bedrijf.
Een goede omschrijving
Bij het inzetten van LinkedIn als bedrijf is het erg belangrijk dat het duidelijk is wat u als bedrijf doet. Een professionele LinkedIn bedrijfspagina is een goede manier om uw
visitekaartje af te geven. Een goede omschrijving op uw LinkedIn bedrijfspagina is dan ook erg belangrijk. Gebruik hierbij woorden die passen bij uw bedrijf.
Producten en diensten
Sinds kort is het mogelijk om op een LinkedIn bedrijfspagina uw product en/of dienst toe te voegen. Daarnaast kunt u aan uw product en/of dienst diverse aspecten toevoegen, zoals:
- Omschrijving
- Kenmerken
- Logo
- Afbeelding
- Disclaimer
- Landingspagina
- Contactpersonen
- Promotie
- Video
Zo is er voor de bezoekers van uw LinkedIn bedrijfspagina meer duidelijkheid. Zij weten op deze manier precies wat uw bedrijf doet en wat de kenmerken van uw producten en/of diensten zijn.
Volgers
Het aantal volgers is op alle
social mediakanalen erg belangrijk. Hoe meer volgers uw LinkedIn bedrijfspagina heef, hoe meer zichtbaar u als bedrijf bent. Om een groot netwerk te creëren kunt u de volgende tips volgen:
- Vraag alle werknemers de LinkedIn bedrijfspagina van uw bedrijf te volgen.
- Volg bedrijfsprofielen van andere bedrijven in dezelfde branche of bedrijfsprofielen van klanten.