Klantvriendelijk telefoneren

Telefoneren is iets wat veel mensen dagelijks doen, maar kunt u ook klantvriendelijk telefoneren? Klantvriendelijkheid is misschien wel een van de belangrijkste eigenschappen die u kunt hebben. Dit geldt niet alleen in het dagelijks leven, maar ook wanneer u aan het telefoneren bent is het erg belangrijk dat u klantvriendelijk bent. In dit artikel vertellen wij u hoe u eenvoudig klantvriendelijk kunt telefoneren. Zo staat u iedereen voortaan klantvriendelijke te woord aan de telefoon!


Handige tips

Wanneer u klantvriendelijk wilt kunnen telefoneren zijn er een aantal dingen waar u rekening mee moet houden. Wij hebben de belangrijkste dingen voor u op een rijtje gezet. 


Namen

Het onthouden van namen is erg belangrijk wanneer u klantvriendelijk wilt kunnen telefoneren. Onthoud de naam van degene die u aan de telefoon heeft en noem deze naam zo nu en dan. Zo laat u merken dat u geïnteresseerd bent in uw gesprekspartner. 


Snel opnemen

Neem de telefoon zo snel mogelijk op! Veel mensen vinden het vervelend als zij lang moeten wachten voordat de telefoon wordt opgenomen. Wanneer u snel de telefoon opneemt, wordt dit ook als klantvriendelijk gezien. 


Rustig praten

Klantvriendelijk telefoneren heeft niet alleen te maken met de dingen die u zegt, maar ook de manier waarop u het zegt. Praat bijvoorbeeld niet te snel wanneer u aan het telefoneren bent. 


Slim telefoneren

Wanneer u klantvriendelijk wilt telefoneren moet u wat meer uw best doen dan wanneer u een gesprek voert in het echt. Uw gesprekspartner kan uw lichaamstaal namelijk niet zien. Dit terwijl lichaamstaal een van de belangrijkste dingen is op het gebied van klantvriendelijkheid. 

Gebruik dus deze tips om snel een klantvriendelijke beller te worden! 

Nog geen antwoord op uw vraag? Vind een adviseur bij u in de buurt