Hoe maak ik een goede to-do lijst?

Een to-do lijst maken is erg handig tijdens uw werk. Wanneer u gebruik maakt van een goede to-do lijst of takenlijst, creëert u als het ware rust in uw hoofd. Dit werkt een stuk fijner, u hoeft namelijk minder taken te onthouden omdat ze zwart op wit staan. Op deze manier vergeet u geen taken meer en maakt u uw hoofd leeg.


Punten to-do lijst

Een to-do lijst is erg handig, maar hoe maakt u een goede to-do lijst? Op een to-do lijst moeten alle punten staan die u nog moet afronden. Maak een handige volgorde of planning van de to-do lijst, zet bijvoorbeeld niet alle kleine taken bovenaan, en bewaar de grote taken niet voor het laatste moment.

Omschrijf alle punten van de to-do lijst concreet, op deze manier weet u precies wat u moet doen om de taak af te ronden. Wanneer u een punt op de to-do lijst gehaald hebt, kunt u deze afstrepen en doorgaan met de volgende.


Haalbaarheid planning
 

Stel verder voor uzelf een deadline in wanneer u deze to-do lijst afgewerkt wilt hebben. Controleer deze deadline wel op haalbaarheid, het zou zonde zijn als u uw eigen gestelde deadline niet zou redden.

Nog geen antwoord op uw vraag? Vind een adviseur bij u in de buurt