Welke kantoorbenodigdheden zijn er?

Wat heb ik nodig als ik een workshop organiseer?

Een workshop organiseren kan de nodige voorbereidingstijd vragen. Met dit artikel van Dé Kantoorvakhandel heeft u een handig overzicht van de benodigdheden voor het organiseren van een workshop in algemene zin. 


Organiseren workshop

Vergeet bij het maken van uw checklist voor het organiseren van uw workshop de volgende zaken niet

 

Schrijfbenodigdheden

Zorg per workshop-kandidaat voor een notitieblok en diverse schrijfwaren, zoals pennen en markeerstiften. 

 

Benodigdheden voor presenteren

Tijdens de workshop zult u de nodige zaken moeten toelichten. Gebruik hiervoor een whiteboard of glasbord en zorg voor whiteboardmarkers. Wilt u een visuele ondersteuning gebruiken? Vergeet dan niet een beamer te regelen, met een projectiescherm. Zo blijft uw verhaal beter hangen onder de deelnemers van uw workshop. Tijdens de workshop wilt u kunnen rondlopen door de workshop-ruimte. Regel een laserpointer om op afstand aanwijzingen te kunnen geven op het projectiescherm. Kiest u voor een interactieve workshop? Vergeet dan niet voldoende laptops te organiseren. 
 

Benodigdheden voor herkenbaarheid

Geeft u de workshop vanuit uw eigen bedrijf als ZZP'er verzorgt u een in-house workshop? Zorg in ieder geval voor voldoende herkenbaarheid van uw bedrijf, zodat uw activiteiten ook in de toekomst ingezet kunnen worden onder uw workshop-deelnemers. Denk aan badges, een visitekaarthouder en houders voor tafelkaartjes met uw producten en/of diensten. 
 

Overige benodigdheden

Veel praten maakt dorstig. Regel een waterdispenser om uw workshop-deelnemers en uzelf van voldoende water te voorzien. 

Wilt u meer weten over de benodigdheden voor het organiseren van een workshop, bijvoorbeeld over kantoorartikelen voor ondersteuning tijdens het presenteren? Ga voor advies en verkoop naar uw dichtstbijzijnde kantoorvakhandel

Nog geen antwoord op uw vraag? Vind een adviseur bij u in de buurt