Een workshop organiseren kan de nodige voorbereidingstijd vragen. Met dit artikel van Dé Kantoorvakhandel heeft u een handig overzicht van de benodigdheden voor het organiseren van een workshop in algemene zin.
Organiseren workshop
Vergeet bij het maken van uw checklist voor het organiseren van uw workshop de volgende zaken niet
Schrijfbenodigdheden
Zorg per workshop-kandidaat voor een
notitieblok en diverse
schrijfwaren, zoals pennen en markeerstiften.
Benodigdheden voor presenteren
Tijdens de workshop zult u de nodige zaken moeten toelichten. Gebruik hiervoor een
whiteboard of glasbord en zorg voor
whiteboardmarkers. Wilt u een visuele ondersteuning gebruiken? Vergeet dan niet een
beamer te regelen, met een
projectiescherm. Zo blijft uw verhaal beter hangen onder de deelnemers van uw workshop. Tijdens de workshop wilt u kunnen rondlopen door de workshop-ruimte. Regel een
laserpointer om op afstand aanwijzingen te kunnen geven op het projectiescherm. Kiest u voor een interactieve workshop? Vergeet dan niet voldoende laptops te organiseren.
Benodigdheden voor herkenbaarheid
Geeft u de workshop vanuit uw eigen bedrijf als ZZP'er verzorgt u een in-house workshop? Zorg in ieder geval voor voldoende herkenbaarheid van uw bedrijf, zodat uw activiteiten ook in de toekomst ingezet kunnen worden onder uw workshop-deelnemers. Denk aan
badges, een
visitekaarthouder en
houders voor tafelkaartjes met uw producten en/of diensten.
Overige benodigdheden
Veel praten maakt dorstig. Regel een
waterdispenser om uw workshop-deelnemers en uzelf van voldoende water te voorzien.
Wilt u meer weten over de benodigdheden voor het organiseren van een workshop, bijvoorbeeld over kantoorartikelen voor ondersteuning tijdens het
presenteren? Ga voor advies en verkoop naar uw
dichtstbijzijnde kantoorvakhandel.